Coraz częściej obok tradycyjnych konsultacji prawnych pojawiają się porady prawne online i konsultacje przez telefon czy Internet, dzięki którym każdy może bez wychodzenia z domu skontaktować się z prawnikiem w celu uzyskania porady. Czym różnią się od tradycyjnych i dlaczego warto i jak z nich skorzystać? W tym artykule udzielamy odpowiedzi na te i inne pytania.

Porady stacjonarne a konsultacje prawne online – różnice

Wszystkie konsultacje prawne – zarówno te bezpośrednie, jak i telefoniczne czy internetowe mają jeden cel – odpowiedzieć na pytania klienta podając mu wskazówki odnośnie tego jak ma zachować się w danej sytuacji. Niemniej jednak, porady prawne przez Internet są znacznie bardziej dostępne (często można umówić się na termin za 2-3 dni czy nawet „od ręki”), a przy tym dużo tańsze. Choć na koszt porad prawnych wpływają czynniki takie jak:

  • czas potrzebny do analizy sprawy klienta;
  • poziom skomplikowania konkretnego przypadku;
  • doniosłość tematu (różnorodność w tej materii jest ogromna, zdarzają się sprawy dotyczące milionowych roszczeń);
  • doświadczenie i reputacja prawnika;

to niezależnie od nich konsultacje prawne online są tańsze, ponieważ udziela się ich pisemnie, co nie wymaga rezerwacji konkretnego terminu i czasu w kancelarii. Internetowa porada prawna w naszej kancelarii kosztuje 100zł + VAT.

Porady prawne online

Konsultacje prawne przez Internet to świetny sposób na uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytanie bez wychodzenia z domu z dowolnego miejsca na świecie – domu, biura czy nawet podróży. Porady prawne online można polecić wszystkim, którzy nie mają czasu na wizytę w kancelarii lub możliwości logistyczne czy organizacyjne uniemożliwiają im skorzystanie z tradycyjnej konsultacji podczas spotkania w cztery oczy z prawnikiem. Mailowe konsultacje prawne sprawdzają się również w sytuacjach nagłych, wymagających szybkiego rozwiązania – nie trzeba na nie czekać tak długo, jak na te klasyczne.

Porady prawne przez Internet – jak skorzystać?

W celu uzyskania wsparcia o charakterze prawnym od kancelarii Jenssen przez Internet należy kolejno:

  1. Uzupełnić dane kontaktowe w formularzu na stronie www.jenssen.pl;
  2. W polu tekstowym opisać szczegółowo stan faktyczny swojej sprawy, formując na końcu pytanie główne. Pytanie winno dotyczyć jednego wątku sprawy oraz być skonstruowane w taki sposób, by umożliwić bezpośrednie wyrażenie opinii, prowadząc do rozwiązania nurtującego problemu. Oprócz pytania głównego można sformułować pytania dodatkowe, uszczegółowiające zagadnienie, lecz związane z głównym wątkiem (maksymalnie 3);
  3. Zapłacić za poradę prawną przelewem zatytułowanym imieniem i nazwiskiem, numerem telefonu i adresem e-mail;
  4. Przesłać potwierdzenie transakcji na adres mailowy kancelaria@jenssen.pl
  5. Oczekiwać na odpowiedź w sprawie.

W kancelarii Jenssen udzielamy odpowiedzi na pytania od poniedziałku do piątku w godzinach roboczych.