REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
przez: JENSSEN Kancelaria Prawna
przy użyciu: Serwisu Internetowego jenssen.pl

§ 1 Przepisy ogólne

1. Usługobiorcą jest JENSSEN Kancelaria Prawna, ul. Czajkowskiego 46a/10, 51-171 Kraków, NIP 8951056257, REGON 022098786. Usługodawcą jest Klient.
2. Usługobiorca świadczy usługi – wyłącznie przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, tj. drogą elektroniczną (dalej jako Usługi) poprzez serwis internetowy o nazwie jenssen.pl, zwany dalej Serwisem.
3. Usługi stanową:
a. zapewnienie Klientowi możliwości korzystania z rozwiązań teleinformatycznych Serwisu, w celu uzyskania porady prawnej online, zwane dalej Poradą,
b. sprzedaż wzorów umów lub dokumentów i pism, zwana dalej Wzorem,
c. opiniowanie projektu umowy przedłożonego przez Klienta, zwane dalej Opinią.
4. Regulamin niniejszy ma zastosowanie do Porad, Wzorów i Opinii udzielanych przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, tj. e-mail, komunikatory internetowe lub inne środki.
5. O ile Regulamin nie stanowi inaczej, wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia i kontakty pomiędzy Usługobiorcą a Klientem następują w formie elektronicznej (drogą elektroniczną), tj. na adres e-mail podany przez Klienta, ewentualnie poprzez komunikator lub inny środek wskazany przez Klienta.
6. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do usług świadczonych przez Usługobiorcę, tj. Porad, Wzorów i Opinii.
7. Wszelkie prawa autorskie do Serwisu przysługują Usługobiorcy. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie Serwisu jest zabronione. Za wykorzystywanie treści zamieszczonych na Serwisie ustala się minimalną wysokość opłaty licencyjnej na 25 zł rocznie od 1000 znaków tekstu bez spacji, wraz z przypisami. Podane w tym przepisie kwoty stanowią stosowne wynagrodzenie, o którym mowa w art. 79 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy o z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
8. Klient oświadcza, że jest świadomy, że porada prawna to indywidualna interpretacja konkretnego stanu faktycznego i że w polskim systemie prawnym brak jest powszechnie obowiązującej wykładni prawa. Wobec powyższego każda interpretacja aktu prawnego, nawet dokonana przez kompetentny organ państwowy, nie ma charakteru powszechnie obowiązującego i dopuszczalne jest odstępstwo od niej (różne orzeczenia w takim samym stanie faktycznym). Poinformowanie w poradzie rozbieżnościach w interpretacji przepisów lub zastrzeżenie, że istnieją poglądy odmienne nie stanowią podstawy reklamacji.
9. Usługobiorca informuje, że w sprawach podatkowych oraz ubezpieczeń społecznych zawsze w celu uzyskania pewności co do prawidłowości danego rozwiązania konieczne jest wystąpienie o interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego lub przepisów prawa ubezpieczeń społecznych do właściwego organu i nawet udzielenie Porady przez Usługobiorcę nie zwalnia Klienta z wystąpienia o taką interpretację.
10. Usługobiorca nie gwarantuje ani nie zapewnia (skutecznego) rozwiązania problemu prawnego przedstawionego przez Klienta. Porada lub Opinia wydana przez Usługobiorcę wskazują rozwiązania, które – zdaniem Prawnika – mogą być najbardziej skuteczne.
11. Konsument wyraża zgodę, aby spełnianie świadczenia rozpoczęto przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przyjmuje do wiadomości, że przedmiotem niniejszej umowy jest dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym i wobec powyższego utraci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (art. 38 pkt 13 ust. o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r.).

§ 2 Wymagania techniczne

1. Do korzystania z Usług wymagane są:
a. dostęp do Internetu;
b. poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu Cookie;
c. włączona obsługa Cookie oraz JavaScript;
d. czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej;
e. program umożliwiający odczytywanie, edytowanie i wysyłanie plików w formatach Office i PDF.
2. Pliki załączane przez Klienta powinny być w formatach: PDF, doc, docx, rtf, jpg, gif, tif, tiff.
3. Maksymalny rozmiar jednego pliku wynosi: 15 MB.

§ 3 Klient

1. Korzystającym z Usług może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawą. Osoba fizyczna, która nie ma zdolności do czynności prawnych lub ma ją ograniczona, może korzystać z Usług, jeśli działa przez przedstawiciela (np. rodzice, opiekunowie, kuratorzy).
2. Warunkiem korzystania z Usług jest akceptacja Regulaminu.
3. Klient korzystający z Usług potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.
4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
5. Usługobiorca zapewnia Klientom stały dostęp do treści Regulaminu poprzez publikację w serwisie janssen.pl.
6. Domniemywa się, iż Klient korzysta z Usług jako przedsiębiorca (nie jest konsumentem), jeśli podczas korzystania z Usług poprosił o wystawienie faktury VAT i podał w tym celu dane firmy lub instytucji (odbiorcy faktury VAT). Oznacza to, iż Porada, Wzór lub Opinia zostały udzielane bezpośrednio w związku z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta.

§ 4 Porady

1. W celu uzyskania Porady Klient przesyła na skrzynkę elektroniczną Usługobiorcy (kancelaria@janssen.pl) pytanie, w którym szczegółowo opisuje stan faktyczny sprawy. Pytanie winno dotyczyć jednego wątku sprawy oraz być skonstruowane, w ten sposób, by umożliwić bezpośrednie wyrażenie opinii, prowadząc do rozwiązania problemu.
2. Treść Porady przesyłana jest wyłącznie na adres e-mail wskazany przez Klienta. Porada udzielana jest w terminie 24 godzin zegarowych od momentu zaksięgowania zapłaty wynagrodzenia na koncie Usługobiorcy, chyba że Usługobiorca poprosi o uzupełnienie informacji dotyczących stanu faktycznego bądź prawnego sprawy, wówczas termin biegnie od momentu uzupełnienia informacji. Prawnik rozpocznie prace dopiero od momentu zaksięgowania wynagrodzenia lub przesłania potwierdzenia wykonania przelewu. Istnieje możliwość przesłania treści Porady w formie pisemnej (tradycyjnej) na adres Klienta za dodatkową opłatą.
3. Jeżeli informacje podane przez Klienta są niekompletne lub nie pozwalają na przygotowanie treści Porady w całości lub w części Usługobiorca w terminie wskazanym w ust. 2 może wezwać Klienta o uzupełnienie informacji. Termin przesłania treści Porady biegnie wówczas od dnia otrzymania przez Usługobiorcę ostatniego uzupełnienia pytania. W przypadku nieuzupełnienia pytania w terminie 7 dni Usługobiorca upoważniony jest do odstąpienia od umowy lub sporządzenia Porady na podstawie dotychczasowych informacji. W przypadku odstąpienia od umowy Usługobiorca zwraca wynagrodzenie na zasadach określonych w ust. 7.
4. W czasie 24 godzin od uzyskania odpowiedzi Klient ma prawo do zadania jednego pytania dodatkowego bezpośrednio związanego z udzieloną odpowiedzią.
5. Treść Porady przygotowywana jest w oparciu o stan faktyczny opisany przez Klienta, na podstawie stanu prawnego obowiązującego w Polsce w dacie udzielenia Porady, chyba że z treści pytania wynika inaczej. Usługobiorca nie udziela Porad w oparciu o stan prawny prawa obcego.
6. Usługobiorca może odmówić przygotowania treści Porady, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej, przygotowanie treści Porady może wiązać się ze zbyt dużym ryzykiem lub też nie posiada wiedzy i kwalifikacji odpowiednich do przygotowania treści Porady. W takich wypadkach, Usługobiorca zawiadamia Klienta o niemożliwości przygotowania treści Porady i zwraca Klientowi zapłacone wynagrodzenie w terminie 7 dni od podania przez Klienta numeru rachunku oraz odesłania podpisanej korekty faktury (o ile jest to konieczne).
7. Klient nie może powoływać się na niekompletność treści Porady lub jej nieprzydatność, jak i na szkodę poniesioną w wyniku skorzystania z treści Porady i nie może żądać zwrotu wynagrodzenia, jeśli nie opisał w pełni i w sposób wyczerpujący stanu faktycznego w pytaniu lub pytaniu dodatkowym.

§ 5 Wzory

1. W celu uzyskania Wzoru umowy, dokumentu lub pisma Klient wybiera określony produkt z katalogu produktów dostępnych na stronie jenssen.pl i po uregulowaniu należności otrzymuje zakupiony Wzór w formacie umożliwiającym jego edycję.
2. Wzór przesyłany jest na adres e-mail wskazany przez Klienta. Wzór przesyłany jest automatycznie po zaksięgowaniu płatności.

§ 6 Opinie

1. W celu uzyskania Opinii Klient przesyła na skrzynkę elektroniczną Usługobiorcy (kancelaria@janssen.pl) projekt umowy wraz z załącznikami, której zaopiniowanie zleca. W przypadku zlecenia Opinii w zakresie Optymalnym ponadto wskazuje do 5 pytań odnośnie treści projektu umowy, na które oczekuje odpowiedzi. Pytania winny dotyczyć treści załączonego projektu oraz być skonstruowane, w ten sposób, by umożliwić bezpośrednie wyrażenie opinii, prowadząc do rozwiązania problemu. W przypadku zlecenia Opinii Kompleksowej Klient nie jest zobowiązany do formułowania żadnych pytań, ale ma prawo sformułować do 15 pytań.
3. Treść Opinii przesyłana jest Klientowi wyłącznie na adres e-mail, z którego wysłano zapytanie. Opinia w zakresie Optymalnym udzielana jest w terminie 48 godzin zegarowych, a Opinia Kompleksowa – 96 godzin zegarowych od momentu zaksięgowania zapłaty wynagrodzenia na koncie Usługobiorcy, chyba że Usługobiorca poprosi o uzupełnienie informacji dotyczących stanu faktycznego bądź prawnego sprawy, wówczas termin biegnie od momentu uzupełnienia informacji. Prawnik rozpocznie prace dopiero od momentu zaksięgowania wynagrodzenia lub przesłania potwierdzenia wykonania przelewu. Istnieje możliwość przesłania treści Porady w formie pisemnej (tradycyjnej) na adres Klienta za dodatkową opłatą.
2. Treść Opinii przygotowywana jest w oparciu o przedłożony projekt umowy, na podstawie stanu prawnego obowiązującego w Polsce w dacie udzielenia Porady, chyba że z treści umowy wynika inaczej. Usługobiorca nie udziela Porad w oparciu o stan prawny prawa obcego.
3. Usługobiorca może odmówić przygotowania treści Opinii, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej, przygotowanie Opinii może wiązać się ze zbyt dużym ryzykiem lub też nie posiada wiedzy i kwalifikacji odpowiednich do przygotowania Opinii. W takich wypadkach, Usługobiorca zawiadamia Klienta o niemożliwości przygotowania Opinii i zwraca Klientowi zapłacone wynagrodzenie w terminie 7 dni od podania przez Klienta numeru rachunku oraz odesłania podpisanej korekty faktury (o ile jest to konieczne).

§ 7 Wynagrodzenie

1. Usługi wykonywane są odpłatnie.
2. Za chwilę zawarcia zlecenia udzielenia Porady, udostępnienia Wzoru lub wydania Opinii uważa się moment zaksięgowania pełnej kwoty wynagrodzenia określonego w § 8 ust. 3 Regulaminu na rachunku bankowym Usługobiorcy.
3. Wynagrodzenie Usługobiorcy z tytułu:
a) dzielenia Porady prawnej, o której mowa w § 4 wynosi 100 zł brutto,
b) udostępnienia Wzoru, o którym mowa w § 5 Regulaminu wynosi 100 zł brutto,
c) wydanie Opinii w zakresie Optymalnym, o której mowa w § 6 Regulaminu wynosi 300 zł brutto,
d) wydanie Opinii Kompleksowej, o której mowa w § 6 Regulaminu wynosi 750 zł brutto.
4. Wysyłka Porady lub Opinii w formie pisemnej pocztą tradycyjną realizowana jest za dodatkową opłatą 50 zł brutto.
5. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 lit. a stanowi ekwiwalent 45 min. pracy prawnika. W przypadku, w którym Usługobiorca oszacuje, że udzielenie Porady przekroczy ten czas, Usługobiorca zobowiązany jest poinformować o tym Klienta i uzyskać jego zgodę na odpowiednio wyższe wynagrodzenie. W tym celu na adres e-mail, z którego otrzymano zlecenie udzielenia Porady Usługobiorca przesyła informację ze wskazaniem oszacowanego kosztu Porady i prośbą o jego akceptację w ciągu 24 godzin. W przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie lub braku akceptacji Klienta, Usługobiorca ma prawo od umowy odstąpić w terminie 24 godzin od bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu lub otrzymania odpowiedzi o braku akceptacji nowych kosztów Porady. W przypadku odstąpienia od umowy Usługobiorca zobowiązany jest do zwrotu zapłaconego wynagrodzenia w terminie określonym w § 4 ust. 4 Regulaminu.
6. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 lit. c stanowi ekwiwalent 3 godzin pracy prawnika. W przypadku, w którym Usługobiorca oszacuje, że sporządzenie Opinii przekroczy ten czas, Usługobiorca zobowiązany jest poinformować o tym Klienta i uzyskać jego zgodę na odpowiednio wyższe wynagrodzenie. W tym celu na adres e-mail, z którego otrzymano zlecenie sporządzenia Opinii Usługobiorca przesyła informację ze wskazaniem oszacowanego kosztu Opinii i prośbą o jego akceptację w ciągu 24 godzin. W przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie lub braku akceptacji Klienta, Usługobiorca ma prawo od umowy odstąpić w terminie 24 godzin bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu lub otrzymania odpowiedzi o braku akceptacji nowych kosztów Opinii. W przypadku odstąpienia od umowy Usługobiorca zobowiązany jest do zwrotu zapłaconego wynagrodzenia w terminie określonym w § 6 ust. 4 Regulaminu.
7. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 lit. d stanowi ekwiwalent 8 godzin pracy prawnika. W przypadku, w którym Usługobiorca oszacuje, że sporządzenie Opinii przekroczy ten czas, Usługobiorca zobowiązany jest poinformować o tym Klienta i uzyskać jego zgodę na odpowiednio wyższe wynagrodzenie. W tym celu na adres e-mail, z którego otrzymano zlecenie sporządzenia Opinii Usługobiorca przesyła informację ze wskazaniem oszacowanego kosztu Opinii i prośbą o jego akceptację w ciągu 24 godzin. W przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie lub braku akceptacji Klienta, Usługobiorca ma prawo od umowy odstąpić w terminie 24 godzin bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu lub otrzymania odpowiedzi o braku akceptacji nowych kosztów Opinii. W przypadku odstąpienia od umowy Usługobiorca zobowiązany jest do zwrotu zapłaconego wynagrodzenia w terminie określonym w § 6 ust. 4 Regulaminu.
8. Zapłata przez Klienta za Usługę następuje na rachunek Usługobiorcy (przelew on-line bezpośrednio na konto lub za pośrednictwem serwisu Tpay). Dokonując płatności Klient jest bezwzględnie obowiązany do wskazania imienia i nazwiska Usługodawcy (wskazanego w treści e-mail z pytaniem lub prośbą o opinię) oraz daty wysłania wiadomości e-mail.
9. Klient może przesłać elektroniczne potwierdzenie wpłaty na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy kancelaria@jenssen.pl, co może przyśpieszyć przygotowywanie odpowiedzi, lecz nie wpływa na terminy wskazane w § 4 ust. 2, § 5 ust. 2, § 6 ust. 2 Regulaminu. W przypadku, gdyby wpłata nie została zaksięgowana, umowa jest uważana za niezawartą.
10. Klienta obciąża całościowy koszt transakcji bankowych związanych z dokonanym przelewem.
11. Klient, który chce otrzymać fakturę VAT dokumentującą zapłatę wynagrodzenia, klika w serwisie jenssen.pl na link „Chcę otrzymać fakturę” oraz podaje dane niezbędne do wystawienia faktury.
12. Klient, działając na podstawie art. 106n ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku oświadcza, iż akceptuje faktury VAT wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej w formacie PDF, wysyłane z adresu mailowego kancelaria@jenssen.pl (faktury nie będą wysyłane tradycyjną pocztą), bez podpisu Klienta (e-faktura).
13. Klient oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje zasady wystawiania i przesyłania e-faktur.
14. Klient potwierdza, że dniem dostarczenia mu faktury VAT, korekty faktury VAT oraz duplikatu faktury VAT wystawionej przez Usługobiorcę, w formie elektronicznej, będzie dzień jej wysłania ze skrzynki elektronicznej Usługobiorcy.
15. Klient powinien do 15 dnia następnego miesiąca zadeklarować, że żąda wystawienia faktury i podać dane do jej wystawienia. W przypadku braku tych danych transakcja będzie traktowana jako usługa na rzecz osoby fizycznej, a faktura w takiej sytuacji będzie mogła być wystawiona najpóźniej do 3 miesięcy od wykonania usługi.

§ 8 Publikacja porady

1. Klient wyraża zgodę na opublikowanie w serwisie www.jenssen.pl zarówno treści zadanego pytania, pytania uzupełniającego i treści porady.
2. Usługobiorca nie ujawnia danych umożliwiających identyfikację Klienta.
3. Treść opublikowana jest ogólnie dostępna.

§ 9 RODO

1. Administratorem podanych danych osobowych jest firma Jenssen Kancelaria Prawna Józef Jabłoński, ul. Czajkowskiego 46A/10, 51-171 Wrocław, NIP 8951056257. Możliwe formy kontaktu z administratorem to: kontakt telefoniczny – +48 692 723 723, kontakt elektroniczny – kancelaria@jenssen.pl, kontakt listowny –Jenssen Kancelaria Prawna, ul. Czajkowskiego 46a/12, 510171 Wrocław.
2. Przetwarzanie danych osobowych obejmuje następujące rodzaje danych: adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji, dane przekazane przez Klienta w trakcie realizacji umowy zawieranej z administratorem w związku ze świadczonymi usługami prawnymi, dane uzyskane od osób trzecich w trakcie realizacji umowy (np. strony przeciwnej, sądku, komornika sądowego).
3. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 5 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego „RODO”) oraz art. 3 ustawy o radcach prawnych z dnia 6 lipca 1986 r. (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 75) w celu: wywiązania się administratora z obowiązków wynikających z umowy o świadczenia pomocy prawnej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, wypełnienia obowiązków administratora w interesie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, wywiązania się z obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Przetwarzanie danych osobowych jest jednak niezbędne w celu realizacji umownych obowiązków administratora w zakresie świadczenia usług pomocy prawnej. Podane dane osobowe mogą być udostępniane następującym podmiotom: podmiotom zajmującym się w ramach prowadzonej przez administratora działalności gospodarczej obsługą księgową, rachunkową, informatyczną, sądom powszechnym, sądom administracyjnym, Sądowi Najwyższemu, Trybunałom, organom administracyjnym, komornikom, podmiotom współpracującym z administratorem na potrzeby realizacji usług pomocy prawnej lub celem wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych. Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu ustania celu ich przetwarzania z związku z zawartą umową o świadczenia pomocy prawnej lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie, nie dłużej jednak niż do przedawnienia dochodzenia roszczenia lub zatarcia skazania. Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługują następujące prawa: a) prawo dostępu do jej danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt RODO oraz art. 15 UODO, b) prawo sprostowania jej danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 UODO i art. 16 RODO, c) prawo usunięcia jej danych, zgodnie z art. 17 RODO, d) prawo do ograniczenia jej danych, zgodnie z art. 18 RODO, e) prawo przeniesienia jej danych, zgodnie z art. 20 RODO, f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, zgodnie z art. 21 RODO. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli sądzi, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza RODO.
4. Usługodawca, który przesyła do Usługobiorcy mail z opisanym stanem faktycznym lub kopiami dokumentów winien zadbać o to, aby w treści korespondencji nie znalazły się żadne dane osobowe, które nie są niezbędne do wykonania usługi (anonimizacja korespondencji i dokumentów).
5. W przypadku, gdy Usługodawca przekazał Usługobiorcy jakiekolwiek dane osobowe domniemywa się, że dane te uzyskał legalnie i bez naruszania obowiązujących przepisów prawa.
6. W przypadku przekazania przez Usługodawcę danych osobowych oraz:
a. gdy osoby trzecie podniosą z tego tytułu roszczenia wobec Usługobiorcy lub
b. gdy właściwy organ wszcznie z tego tytułu postępowanie,
co ostatecznie będzie skutkowało wystąpieniem szkody po stronie Usługobiorcy (zadośćuczynienie, kara administracyjna) Usługobiorca jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania od Usługodawcy na zasadach ogólnych.

§ 10 Reklamacja

1. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Usługobiorcę należy przesyłać w formie pisemnej na adres Jenssen Kancelaria Prawna, ul. Czajkowskiego 46a/12, 51-171 Wrocław.
2. Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
a. oznaczenie Klienta oraz adresu do korespondencji,
b. wskazanie Porady lub Opinii, której reklamacja dotyczy,
c. podniesienie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;
d. wskazanie zakresu żądania Klienta.
3. W przypadku braków formalnych (brak niezbędnych danych) Usługobiorca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni, jeśli jednym z barków nie będzie brak adresu do korespondencji.
4. W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji lub jej uzupełnienia w trybie ust. 3 Usługobiorca rozpatrzy reklamację i poinformuje Klienta o swoim stanowisku na wskazany adres.
5. W terminie 7 dni od uzyskania informacji o stanowisku Usługobiorcy Klient może poinformować Usługobiorcę, czy akceptuje przedstawioną propozycję. Bezskuteczny upływ terminu jest równoznaczny z akceptacją Klienta.
6. Postępowanie reklamacyjne jest zakończone:
a. z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3,
b. z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 5,
c. po zaakceptowaniu propozycji rozpatrzenia reklamacji przez Klienta.
7. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności korzystając z pomocy:
a. miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów,
b. organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
c. mediatora pozasądowego, który pomaga rozstrzygać spory poza postępowaniem sądowym.

§ 11 Postanowienia końcowe

1. Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej jenssen.pl. Klient ma możliwość i powinien zapoznać się z jego treścią przed zawarciem umowy. Usługobiorca gwarantuje dostęp do aktualnej wersji Regulaminu oraz do wszystkich wersji archiwalnych.
2. Spory między Klientem, który nie jest konsumentem a Usługobiorcą rozpoznaje sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługobiorcy.
3. Regulamin obowiązuje od dnia 1 maja 2020 roku.